Hogyan lehetek jól, ha egyébként nem vagyok jól?
Bejegyzések,  Lelki egyensúly,  Nyugalom,  Súlyos érzelmi megterhelés

Hogyan lehetek jól, ha egyébként nem vagyok jól?

Neked mit jelent az, hogy nem vagy jól? Nekem például azt, hogy gyengének és erőtlennek érzem magam. Csak ülök bambán, tétlenül a tv előtt és közben szomorkodom, hogy nem azt csinálom, ami a céljaim felé visz, rettentően sajnálom magam. Talán még mondogatom is, hogy mennyire rossz nekem, és milyen nagyon szerencsétlen vagyok.

Neked? 

Tudom, ha épp ebben a helyzetben vagy Téged az érdekel hogyan tudsz ebből kimozdulni egy pillanat alatt

 

Rögvest jönnek is az instant megoldások. Ha pedig elmerülnél a témában, csak bátran görgess lentebb.

Elsőként talán a legfontosabb, hogy tisztázzuk: a ‘nem jól lét’ és a ‘jól lét’ igen eltérő különbségeket mutat különböző emberek esetében. Sőt még ugyanannak az embernek is változik a jólléti küszöbe, attól függően éppen mi motiválja, hol tart az életében, milyenek a körülményei.

Amit nagyon hamar megtanultam, még mielőtt másokkal foglalkozni kezdtem volna és kizárólag a saját lelkem csomóit bogozgattam, hogy a jóllét viszonylagosságáról épp a legkritikusabb helyzetben felejtkezünk meg, amikor a gödörben vagyunk. Pedig de jó lenne, ha ilyenkor felugrana egy tábla a szemünk előtt figyelmeztetésként!

Éppen ezért tartanám fontosnak, hogy gondoskodjunk a jóllétünkről, még idejekorán, amikor a gödör a közelben sincs, sőt nem is gondolunk rá, hogy valaha is lesz az életünk során. Mert a gödrök jönnek, mert ilyen a természetük. Már csak az a kérdés, mi hogyan reagálunk rájuk, mennyire hisszük el, hogy egy valami új, valami nálunknál sokkal nagyobb ez a dolog, amibe belekerültünk. Sok gödör mellett talán épp elegánsan elsétálunk, netán másokat veszünk észre bennük és oda megyünk a kezünket nyújtjuk értük.

Szóval gödrök vannak. A legfőbb kérdés, hogyan értelmezzük őket.

Az értelmezés pedig azon múlik, hogy hogyan vagyunk eszköztárilag, érzelmileg felkészítve rájuk, mi az ami rögzült működés ilyen esetben. (Az eszköztárilag mit is jelent? Hogy automatikusan dühösen felcsattanunk, vagy másokat hibáztatunk, esetleg leülünk a füzetünk mellé és levezetjük a gondolatainkat… és még annyi minden lehet. Ez az eszköztár, amiből jelenleg gazdálkodunk. Az érzelmi felkészítettség egyfelől jelenti a kiindulási érzelmi állapotot – mert ha jó kedved van nem úgy reagálsz, mint amikor épp a negatív órákat taposod – és jelenti azt, hogy bármilyen is a kedved kézben tudod tartani az érzelmeidet. Kvázi menedzseled az érzelmeidet, mint egy üzem a gyártási folyamatait.)

Most, hogy ezt tisztáztuk, akkor csak a lelkem megnyugtatása érdekében még azt a szempontot is meg kell osztanom veled, hogy nem mindenért Te vagy a felelős. Nem biztos, hogy Te rontottad el, hogy miattad van. Nem mintha az egyéni felelősséget szeretném ezzel a szőnyeg alá söpörni, nem, szó sincs róla. Azt viszont szeretném, hogy tudjunk objektívek lenni bizonyos mértékig és tudatosan nem felvenni újabb terheket a már meglévőek közé.

Az instant jólléti technikák

Ide az elsősegély technikákat sorolom. Gyorsak, segítenek a felszínre evickélni ennyi a szerepük. Amit ide leírok inkább inspirációnak tekintsd, bátorítalak a saját lista elkészítésére.

(1.) Kapaszkodj a jó szokásaidba, ezek a nehéz időszakokban is felszínen tartanak. Ez elehet bármiféle cselekvés, rutin, rituálé.

(2.) Hallgasd a kedvenc jó kedvre derítő zenéidet. 

(3.) Válogass össze könnyed, üdítő filmeket és nézd is meg őket. 

(4.) Menj ki szabad levegőre. Próbálj felfedezni újdonságokat, szépségeket!

(5.) Ha van elegendő erőd hozzá mozogj. Fáraszd ki magad fizikailag.

(6.) Írj naplót. Vagy csak írd ki magadból a gondolataidat. 

(7.) Találkozz a szívednek kedves emberekkel, és töltsetek el időt együtt. 

(8.) Alkalmazd a helyettesítéses elmetrükköt. Igen, erről még nem írtam, de hamarosan fogok és használni is tudod majd. Szuper egyszerű és nagyon hasznos!

(9.) Igyál egy jó kávét, vegyél egy isteni illóolajos fürdőt, menj ki a legközelebbi piaci forgatagba és csak élvezd a látványt.

(10.) Racionalizád az eseményeket. Válogasd szét eseményre, tényszerű leírásra, a saját gondolataidra, érzéseidre. Már ettől jobban leszel, amikor látod az összefüggéseket és nem a kuszaságban ülsz. 

(11.) Engedd meg magadnak, hogy most épp nem vagy jól. Biztos, hogy nincs világ vége, szóval át is lebeghetsz ezen az egészen a megengedéssel.

(12.) Csinálj olyat, amit eddig úgy gondoltál nem tehetsz meg. (Vegyél ki soron kívül szabadságot és menj el moziba, vagy egy kalandtúrára, csatlakozz egy új közösséghez, vedd meg azt a piros szoknyát, amire réges-régen vágysz. Nem kell, hogy őrült dolog legyen, vagy költséges, sokkal inkább lényeges, hogy számodra meghozza a jó energiákat.)

(12 + 1.) Írd össze, hogy általában az életedben miért érezhetsz hálát.

(12 + 2.) Csinálj rendet magad körül. Takaríts ki. Szórd ki a felesleges dolgokat. Esetleg ajándékozd el.

Hosszú távú jóllétedért megcselekedhető lépések

(1.) Ha most rájöttél, hogy nagyon kevés olyan szokásod van, ami támogat téged, akkor itt az ideje újakat kialakítani.

(2.) Legyenek céljaid, amiket igazán komolyan veszel. A jó célok éppen azok, amik erőfeszítéssel ugyan, de elérhetőek és tökéletesen körvonalazhatóak.

R e á l i s a k.

(3.) Vizsgáld meg magad – akár egyedül, akár szakember segítségét kérve – hol vannak azok a gondolkodásbeli csomópontok, hitrendszerek, tudat alatti meggyőződések amik a jóllétedet megingatják rendszeresen. Dolgozzátok ki megoldást, teszteld is le és azt használd, ami valóban hasznos MOST számodra. Nem a sok eszköz és módszer a lényeg, hanem, hogy neked működjön.

(4.) Tegyél fel magadnak kérdéseket és próbálj meg a lehető legőszintébben válaszolni rájuk. Mondok példákat:

  • Mi történt akkor amikor kezdődött a ‘nem jól léted’? Mióta tart, ha régebb óta vagy így?
  • Akarsz rajta változtatni? 
  • Mit kellene elengedned a változás érdekében?
  • Vajon mit tehetnél azért, hogy legalább egy hangyányit változtass? 
  • Miből fogod tudni, hogy már jól vagy? Ez legyen mérhető: pl. hány napon keresztül kell magad energikusnak, örömtelinek érezned? Ezt most csak leírtam példaként, lehet, hogy te egészen másból fogod tudni, akkor arra figyelj. 
  • Vannak rövid távú célkitűzéseid? Hosszútávúak? Mersz egyáltalán célokat kitűzni? Azok rendre megvalósulnak? Ha nem, miért nem?
  • Mi történik, ha változtatsz és már nem szomorú vagy, nem szorongsz az életterületeidben? (pl. a szüleiddel való kapcsolatod, előnyére változik majd ettől, vagy a párkapcsolatod, vagy a munkatársaiddal a kapcsolatod, az önmagaddal való viszonyod?) Mert ugye nem biztos, hogy az új könnyed és örömteli állapotod minden kapcsolatod számára ugyanezt hozza. Ha megszoktátok a barátnőddel a folyamatos  sajnálkozást és dagonyázást és hirtelen nálad bekövetekezik egy gondolkodásbeli változás, akkor könnyen lehet, hogy egy ideig az értetlenséggel találod szemben magad. De hozhatnék más példát is, azt hiszem ennyiből már úgyis érted. 

(5.) Ha elég bátornak érzed magad nézz rá a kapcsolataidra. Melyik az ami erősít téged, örömmel tölt el, inspirációval és melyik ahol fáradtabb vagy a találkozás után, amikor rossz a kedved. Hidd el nekem, már a tudatosítás, hogy ránézel és észre veszed a környezeted rád gyakorolt hatásait rengeteget fog lendíteni rajtad.

Egyébként neked mit jelent az, hogy nem vagy jól?

Ahogy fentebb írtam is, a saját tehetetlenségemben ücsörögve én bizony vállalom, hogy nem vagyok jól. Ami mára már eléggé szelíd módon a tv előtti regenerálódó ücsörgésben nyilvánul meg csupán, ám néhány évvel ezelőtt ugyanez a tehetetlenség akár hetekre is megbénított. Azóta sok munka van mögöttem. Eléggé nagy mértékben tudom, hogyan jöhetek ki ezekből az érzelmi állapotokból. Az én döntésem. Még ha most nagyképűnek is tűnik ez így leírva, nagyon örülök ennek a mondatnak. Mert bár nyúlfarknyi mondat, fényévnyi utat ölel át onnan ahonnan indultam egészen a mostani állapotig.

Már tudom, hogy a helyzetek minősítését én végzem el a saját hitrendszerem és aktuális szűrőrendszerem szerint (ahogyan Te is a te esetedben). Minél többet tudok magamról és a világról a szűrőm annál tágabb, annál több tapasztalatot képes beengedni és annál sokszínűbben vagyok képes észre venni egy helyzetet. Ez pedig magával hozza, hogy a világból is annyit tapasztalok (mindannyian), amennyit éppen az aktuális szűrőm képes beengedni az életembe. Akkor pedig jön a kérdés, ‘Hogyan lehetséges ezt a bizonyos szűrőt tágítani?’ és rögtön a nyomában érkezik egy sor másik.  

Ha van kérdésed, írd meg nekem! Vagy jelentkezz hozzám egyéni beszélgetésre. (hello@hacsaveczbetti.hu)


Hacsavecz Betti

Hacsavecz Beatrix (Betti) vagyok, inzulinrezisztenciával élek 2015 óta. A hozzám hasonlóan életmódváltásra kényszerülőket, vállalkozónőket évek óta a ThetaHealing technikájával segítem a a belső egyensúlyteremtés és tudatos életvezetés megvalósításában. 

Esszenciális Olaj Specialistaként pedig egyéni gyógynövény olaj keverékekkel, gyógynövényes krémekkel engedem útjukra a változásra, gyógyulásra vágyókat. 

Természetgyógyász-fitoterapeuta tanulmányaimat, a természetes női biohacking rendszerének elsajátításával teszem tökéletesen fókuszálttá.

Ebből adódóan legfőképpen a női élet területeivel, női vállalkozókkal és inzulinrezisztensekkel foglalkozom.

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .